FANDOM

Zena
Zena.png
Statistik
Nama: Zena
Kemunculan Pertama: Bab 3
Penggabungan: Black Oracle (Pengupah)
Pekerjaan: Ahli Sihir
Jantina: Perempuan
pralihat  bincang  sunting
Bintang.png Watak ini telah dipilih sebagai Watak Pilihan yang ke-2.

Zena ialah seorang yang menggunakan ahli daripada Black Oracle untuk tujuan penangkapan Yuufa Henry.

PersonalitiSunting

Dia suka memakai baju yang ketak dan agak terdedah. Rambutnya dilepaskan dan menutup bahagian sebelah mata kirinya.

PerwatakanSunting

Dia amat kejam dan sanggup buat apa sahaja demi mendapatkan kuasa dan keabadian.

SejarahSunting

Dia telah menyebabkan semua kaum Nawaih menjadi seperti budak kecil kerana dia telah menyerap hampir kesemua kuasa mereka, termasuk Oggy Foxy. Dia telah mengupah ahli Black Oracle untuk membantu melakukan tugasnya.

SinopsisSunting

Arka Black OracleSunting

Dia muncul dihadapan Yuufa sebaik sahaja Yuufa sedar selepas diculik. Zena menyapa Yuufa sambil mendekatinya. Zena meminta untuk "meminjam kuasa" Yuufa. Dia menyentuh leher Yuufa dan meninggalkan tanda. Sebaik sahaja tanda itu diaktifkan dia mula menyedut kuasa Yuufa. Yuufa merasakan deruan perasaan yang melalaikannya. Zena terus melakukan upacara itu dan menyatakan tiada siapa yang akan tolong setelah Yuufa mengertaknya dalam keadaan lemah. Zena menyatakan yang semua kaum benci akan kaum Delva dan disebabkan itu Zena ambil kesempatan untuk menyerap semua kuasa kaum Nawaih. Dia juga mahu menguasai Linker.[1]

Perlawanan & PeristiwaSunting

Magik, Mentera, Kelebihan dan Alatan Sunting

Magik & Mentera Sunting

RujukanSunting

  1. Komik Peace: Bab 3, halaman 17-22

Navigasi Sunting

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak